דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קרמה וגלגולים קודמים 

מאת    [ 12/09/2009 ]

מילים במאמר: 1129   [ נצפה 3381 פעמים ]

קרמה וגלגולים קודמים

מאת רות אהרוני

מחברת הספר: "הקשר הקרמי - על גלגולים ואהבות בגלגל המזלות"

משמעותה המילולית של המילה קרמה בסנסקריט (הודית עתיקה) היא - פעולה או מעשה. כל פעולה, פיזית או מנטלית היא קרמה. מעשים הם קרמה פיזית. מחשבה, רגש, שאיפה, דמיון, רצון הם קרמה מנטלית. הפעולה המנטלית קודמת לפעולה הפיזית, ולמעשה יוצרת אותה, כמו שנאמר: "סוף מעשה במחשבה תחילה". אולם קרמה אינה רק פעולה, היא גם התוצאה של כל פעולה, כי התוצאה היא למעשה חלק בלתי נפרד מן הפעולה. לכל תופעה בעולם יש סיבה. הסובב והמסובב, כלומר הסיבה התוצאה, כלולים זה בזה, ומכאן נובע חוק הקרמה, שהוא למעשה חוק הסיבתיות. העולם מונע על ידי חוק הקרמה. זהו חוק טבע בסיסי וכל שאר חוקי הטבע כפופים לו. חוק ההתמדה, חוק הפעולה והתגובה, חוק הגמול והתגמול כלולים בחוק הגדול של הסיבתיות. בבסיסו של חוק הקרמה מונח העיקרון שהחיים הם חוויה נמשכת, שאינה מוגבלת רק לגלגול אחד. כדי למצוא את הסיבה לדבר מסוים שקרה לנו לא מספיק לבדוק רק בחיים הנוכחיים, עלינו לדפדף בקורות הנשמה מראשית גלגוליה. החיים אינם מסתיימים עם מות הגוף, כי הנשמה היא נצחית וממשיכה לחיות, ואף חייתה חיים קודמים רבים. מה שקורה לאדם בהווה יכול להיות תוצאה של מה שקרה לו בעבר הרחוק או הקרוב. מצבנו הנפשי, הגופני, המשפחתי, הכלכלי, נבנים על סמך מכלול חיינו בעבר, על סמך הקרמה הנצברת.

המשמעות הפשטנית של חוק הקרמה היא, שמה שעשינו למען מישהו או עוללנו למישהו בחיים קודמים, יחזור אלינו בחיים אלה או בחיים הבאים, כמו שבומרנג חוזר לשולחו. המשמעות העמוקה יותר של הרעיון הזה היא, שחלק מההתנסויות הקשות שעוברות עלינו, נובעות מהנכונות שלנו לחוות בחיים אלה עוולות שגרמנו לאחרים בחיים קודמים, על מנת ללמוד מכך. העולם הזה אינו מתנהל באופן קפריזי, ודברים אינם קורים במקרה. המילה מקרה בהיפוך אותיות היא קרמה, ועל פי חוק הקרמה יש רצף הגיוני בין הפעולות והתוצאות, ויש קשר בין מה שעשינו בעבר לבין מה שיקרה לנו בעתיד. אין כאן עניין של שכר ועונש הניתנים על ידי כוח עליון. אין כאן חוסר צדק או אפליה לטובה או לרעה על ידי כוח טרנסצדנטלי שאחראי לטוב ולרע בעולם, לעוני או לעושר של אדם זה או אחר. כל אדם אחראי למעשיו, ועל כן אחראי לתוצאות מעשיו, וזהו הצדק בהתגלמותו. כאשר הראייה שלנו היא מוגבלת, אין אנו מבינים זאת, ועל כן אנו מגדירים את מה שקורה בחיינו כמקרה או כגורל עיוור. אולם אם נבין, שחיי האדם הנוכחיים הם רק הרף עין במכלול חיי הנשמה, נבין גם שיש מאזן קרמי, והכל מדוד ושקול. חוק הקרמה האוניברסלי פועל בכל מקום ובכל זמן ללא הפוגה ובדיוק מדעי. הוא פועל במישור הפיזי ובמישור המנטלי, והוא למעשה אמצעי להשגת צדק אוניברסלי ושיווי משקל קוסמי. זהו חוק ששם כל אחד מאיתנו במצבים שמאפשרים את השיעורים הספיריטואליים הדרושים להתפתחותנו הרוחנית.

כל עוד אנו מתגלגלים אנו נתונים תחת השפעת חוק הקרמה, והכרת התבניות הקרמיות איתן עלינו להתמודד, תעזור לנו לעמוד בפני גורלנו בהבנה, בסבלנות ובכוחות מחוזקים. על האדם להיוולד שוב ושוב עד שיגיע להכרת העצמי, האני האמיתי הנצחי שלו, שהוא האלוהות שבאדם. הנשמה נושאת בחובה בפוטנציה את כל הכוחות האלוהיים. כניסתה לעולם הפיזי באה על מנת לספק את החוויות הדרושות לה על מנת לעורר אותם ולהוציאם מהכוח אל הפועל. התגלמותה החוזרת ונשנית של הנשמה בגוף באה, בין השאר, כדי שיילמדו השיעורים הרוחניים הבסיסיים: אהבה, חמלה, קבלה, סובלנות, מתינות, איזון, ענווה, טוהר לב, מסירות, נתינה וכן הלאה. גם פגישות מחודשות עם אנשים שהכרנו בגלגולים קודמים, כגון, בני זוג, בני משפחה, חברים, מהוות שיעורים רבי עוצמה עבור הנשמה. (בהקשר זה, ספרי הקשר הקרמי - על גלגולים ואהבות בגלגל המזלות" מציג את יסודות האסטרולוגיה הקרמתית תוך שימת דגש על מערכות יחסים מגלגולים קודמים.) הרשמים של כל מה שהאדם חווה אי פעם נקלטים ומאוכסנים בתודעה. התודעה אינה זקוקה לגוף ואינה מתכלה עם היתכלות הגוף הפיזי הזמני, שהנשמה לובשת בכל גלגול. הרשמים המוטבעים הללו מופעלים במהלך הגלגולים, וקץ למעגל הגלגולים צפוי רק כאשר הנשמה תלמד, תתפתח ותתנסה דיה בעולם הפיזי, ולא יוותר בה עוד רצון להיוולד, שהוא הכוח המניע אותה לחזור ולהתגלם בגוף פיזי. על הנשמה להגיע לדרגת מודעות שהיא מעבר לשליטת הקרמה ומעבר לשליטת האילוזיה שנוצרות בעולם התלת ממדי. המטרה הבסיסית של הגלגולים היא להביא להתפתחות ולתיקון הנשמה, ומספר הפעמים שעל האדם לחזור ולהיוולד תלוי במידת התיקון שנשמתו לוקחת על עצמה לעשות בכל גלגול.

אחד המניעים המרכזיים שהביאו את הנשמה להתחיל להתגלגל מלכתחילה, היה הצורך שלה להתנסות בבחירה חופשית. הנשמה זקוקה לגוף פיזי, כי רק בעולם הזה יש לה עמדת בחירה, שלא היתה לה כאשר היתה כלולה בתודעה הקוסמית הטהורה. באתנחתא שבין תקופות החיים, יש לנו ראייה רחבה יותר מאשר בעת שהותנו עלי אדמות. אנחנו שוקדים אז על ההבנה שלנו לגבי כל התנסויותינו בכל תקופת חיים. ידע זה עוזר לנו לבחור ולתכנן מה נחווה בפעם הבאה. הדילמה השכיחה "הכל צפוי והרשות נתונה", נפתרת אם מקבלים גישה זו. לפני שאנו מתגלגלים שוב, אנו מחליטים, בסיוע הכוחות הקוסמיים, מה הן המטרות שאותן אנו רוצים להגשים, מה הם השיעורים שאותם אנו עוד צריכים ללמוד, ובאיזו דרך נאזן את הקרמה שלנו. קרמה, גם כשהיא מתבטאת כגורל קשה, היא תוצאה של הבחירה החופשית ושל הרצון החופשי של הנשמה שלנו, והיא צפה ועולה כאשר הזמן מתאים לכך, כדי לתת לנו הזדמנות לאזן או לתקן. כאשר אנו מנסים בכל כוחותינו לשנות אירועים או מצבים בחיינו, אך איננו מצליחים בכך, זהו סימן שתכננו מראש להתנסות בהם. התחייבנו מראש לעמוד במשימה או במטלה. שכול, מחלות, תאונות, אובדן רכוש והתנסויות כואבות אחרות שלא ניתן למנוע אותם, מקורם בתיקון מתוכנן מראש, שנועד ליצור הזדמנות לקידום הצמיחה הרוחנית של האדם. חווית הלידה משכיחה מאיתנו את הבחירות הללו, אולם הבנת משמעות הסבל והקשיים מאפשרת לנו להשתמש בהם כמקור כוח וכמנוף להתפתחותנו האישית. הדרך בה נגיב למצבים ולאירועים תלויה אף היא בבחירה החופשית שלנו. תגובות אמוציונליות,כגון: רוגז, טינה, רחמים עצמיים, פחד, חרטה, האשמה עצמית, הטלת אשמה באחרים וכדומה, גורמות לחסימות אנרגטיות וליצירת קרמה שלילית מחודשת. כשאנו מתקנים רגשות שליליים מהעבר, אנו מתקנים את האירועים שגרמו להם ומביאים אותם לפתרון חיובי, ובכך אנו תורמים לאיזון הקרמה. הבנה וגישה רוחניות ומחשבות חיוביות מסייעות להתגבר על קרמה שלילית, וניתן להאיץ את תהליך השלמת הקרמה על ידי אורח חיים ללא דופי.

מצב הקרמה שלנו בזמן המיתה הוא שקובע במידה רבה את החלטותינו לעתיד, ונסיונות העבר שלנו יוצרים את האופי המתאים למילוי הדהרמה - הכיוון הנכון שלנו בחיים, שמותווה על ידי ייעודנו. האדם נברא בצלם ה, ומה שמשותף לאדם ולאל הוא מחשבת הבריאה. מחשבת הבורא הביאה ומביאה ליצירה מתמשכת של היקום ושל העולם. גם לאדם יש יכולת לברוא את עולמו. מחשבותיו יוצרות את המציאות שלו. אם נשנה את האופן שבו אנו חושבים, נוכל לשנות את עצמנו, להשתחרר ממגבלות ולהרחיב את גבולות ההכרה. אם נסייג את עצמנו מכל אנרגיה שלילית, נכוון בהתמדה ובדבקות את ההכרה שלנו לתדרים הגבוהים ביותר, נוכל להשתחרר מכבלי הקרמה וממעגל הגלגולים, והנשמה שלנו תשוב ותתחבר עם התודעה הקוסמית האינסופית.

רות אהרוני - מנחה ומלווה תהליכי שינוי ומימוש עצמי, מחברת ספרים לצמיחה אישית ורוחנית. ­לאתר הבית

מאמנת אישית ועסקית, אסטרולוגית בעלת מוניטין בינלאומי, מטפלת הוליסטית בעזרת NLP-נל"פ, תרפיית קו הזמן, שחזור גלגולים, תיקון קרמה, ריברסינג, אסטרו-קואצ'ינג, אסטרו-טארוט. אפשרות למסלול ייעוץ ואימון טלפוני - 08-9340269

 © כל הזכויות שמורות

 

 

רות אהרוני, מאמנת אישית ועסקית, מטפלת בעזרת NLP, ריברסינג, שחזור גלגולים, מנחה סדנאות ומחברת ספרים למודעות עצמית וצמיחה רוחנית. אסטרולוגית בעלת מוניטין בינלאומי. מומחית באסטרולוגיה הוררית, קרמתית, זוגית.


אפשרות למסלול ייעוץ ואימון טלפוני. 08-9340269 http://www.astro-coaching.co.il>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב